Які мегатренди формують сьогодення?

Під час навчання в Trend Watching Academy ми виконували завдання Megatrend Mapping. Треба було знайти шість актуальних інновацій у певному регіону та галузі, потім для кожної інновації визначити від одного до трьох мегатрендів, під які вона підпадає, надати пояснення.

Перелік мегатрендів пропонує Trend Watching – дослідницька компанія, яка аналізує споживчі тренди з 2002 року. Команди в Амстердамі, Нью-Йорку, Берліні, Сінгапурі, Лондоні та Барселоні висвітлюють тренди та можливості, використовуючи авторську методологію “Інновації задля досягнення цілей” (PDI, Purpose Driven Innovation). Інновації об’єднують в тренди, що дозволяє виявити мегатренди. Отже, є перелік 16 мегатрендів, які, на думку дослідників, формують сьогодення:

  • Better Business (спочатку – ціль, потім – прибуток)
  • Betterment (прагнення до самовдосконалення)
  • Ephemeral (брак часу та відповідні наслідки)
  • Fuzzynomics (зникнення бар’єрів між споживачем та виробником)
  • Helpful (потреба в зручних та якісних послугах)
  • Human Brands (пошук автентичних брендів, які мають свою філософію)
  • Joyning (потреба у взаємодії з оточенням)
  • Infolust (потреба в актуальній, релевантній інформації)
  • Local Love (важливість локального контексту)
  • Playsumers (сюрпризи та розваги для відпочинку)
  • Post-demographic (зникнення демографічної сегментації)
  • Pricing Pandemonium (нестабільність ціни та цінності)
  • Security Systems (прагнення до безпеки)
  • Status Seekers (бажання отримувати визнання, демонстрація свого “я” за допомогою речей)
  • Ubitech (масштабне поширення технологій)
  • Youniverse (визнання унікальності)

Схему та короткі пояснення щодо зазначених мегатрендів англійською мовою можна знайти на сайті Trend Watching.

Однак, переліки мегатрендів формують й інші компанії, і вони відрізняються. Так, є платформа Trend Hunter, де люди з усього світу шукають інновації на різні теми та пишуть про них в публікаціях. Масиви даних аналізуються, що дозволяє щорічно виявляти нові тренди і, відповідно, мегатренди. Дослідники TrendHunter виокремили 18 мегатрендів і на сьогодні вони наступні:

  • Artificial Intelligence (штучний інтелект та цифрова трансорфмація)
  • Authenticity (автентичність у т.ч. в соціальних мережах)
  • Catalyzation (бренди стимулють особистісний розвиток)
  • Co-creation (бренди, продукти, послуги та споживачі взаємодіють та є взаємозалежними)
  • Curation (таргетовані пропозиції, послуги та підписки спрощують життя)
  • Experience (отримання досвіду стає життєвим пріоритетом)
  • Gamification (динамічність як у грі робить життя захоплюючим та стимулює конкуренцію)
  • Hybridization (межі стираються, бізнес моделі, продукти та послуги об’єднуються задля унікальності)
  • Instant Entrepreneurship (швидке відкриття бізнесу та створення концептів)
  • Many to Many (поява великої кількості продавців та медіа персоналій)
  • Multisensation (технології, AR, VR, MR стимулюють нові очікування у сфері продажів, розваг, їжі)
  • Naturality (бажання споживати сталі продукти, органіку)
  • Nostalgia (бажання згадувати приємні моменти минулого)
  • Personalization (обмежені тиражі та персоналізовані медіа створюють очікування щодо персоналізації)
  • Prosumerism (споживачі виступають як автори або розробники, поряд із виробниками)
  • Simplicity (просте та зрозуміле надання послуг, сфокусовані підприємці)
  • Tribalism (утворення груп за інтересами, захопленнями, улюбленими брендами)
  • Youthfulness (покоління, що не спішать дорослішати, ведуть активне життя)

Своя думка щодо мегатрендів є в дослідницькій компанії Trend One. Вони розробили карту “Світ трендів”, яку можна завантажити на сайті. Аналітики Trend One виокремлюють 17 мегатрендів та 109 макротрендів. Серед мегатрендів:

  • Artificial Intelligence (ШІ-застоснуки активно використовуються)
  • Attention Economy (увагу споживачів важко захопити, тому корпорації активно комунікують, розповідають про цінності)
  • Connected World (соціальні медіа можна вважати ДНК суспільства)
  • Conscious Eating (люди відповідально обирають їжу та напої)
  • Consumerism 2.0 (нові стилі поведінки споживачів під впливом технологій, соцмедіа, деомграфічних змін, прагнення до збалансованого життя)
  • Data Era (кількість інформації зростає, постає питання безпеки та розумної обробки даних)
  • Engineered Evolution (покращення природних здібностей і почуттів людини за допомогою технологій)
  • Exponential Industries (раніше окремі галузі стають драйверами інновацій; виробничі процеси, такі як 3D друк, використовуються у все нових і нових контекстах)
  • Future Skillsets (навчання протягом усього життя має важливе значення)
  • Healthstyle (тема здоров’я набуває значення і більше інтегрується в наше повсякденне життя)
  • Intelligent Infrastructure (розвиток технологій для керування розумним містом)
  • Planet Centricity (усвідомлюється вплив попередніх поколінь та з’являється багато інновацій, планетоцентричні проблеми охоплюють весь економічний спектр)
  • Seamless Commerce (конкурентний тиск у торгівлі є величезним і неухильно зростає, поширюються досвіди покупок за допомогою омніканальної стратегії)
  • Smart Surroundings (наше середовище гіперзв’язане і стає все розумнішим, розробляють розумні будинки)
  • Urbanisation (міста продовжують невпинно рости)
  • Virtualisation (високопродуктивні пристрої введення, мультисенсорні удосконалення та зростаюча кількість дешевих, точних датчиків відкривають нові можливості віртуального світу)
  • Woke Culture (зростає усвідомлення соціальної несправедливості, споживачі беруть закликають до прозорості та змін)

Визначенням мегатрендів займаються не тільки організації, які фокусуються на аналітиці трендів, але й інші компанії. Отже, розглянемо ще декілька авторитетних думок.

Ernst & Young

7 мегатрендів після 2020 року:

  • Behavioral economy
  • Decarbonization
  • Future of thinking
  • Microbiomes
  • Synthetic biology
  • Synthetic media
  • Techonomic cold war
  • Work and life unbounded

Посилання →

PricewaterhouseCoopers (PwC)

5 сучасних мегатрендів:

  • Climate change and resource scarcity
  • Demographic and social change
  • Rapid urbanisation
  • Shift in global economic power
  • Technological breakthroughs

Посилання →

KMPG

9 мегатрендів до 2030 року:

  • Climate change
  • Demographics
  • Economic interconnectedness
  • Economic power shift
  • Enabling technology
  • Resource stress
  • Rise of the individual
  • Public debt
  • Urbanization

Посилання