Трендвотчінг як корисна та сучасна навичка

Відкрила для себе цікавий напрям – трендвотчінг. Вважаю, що це сучасно та корисно!

Теорія

Тренд – напрям, тенденція; зміна, що визначає загальний напрямок розвитку якого-небудь процесу або явища (економіки, політичних відносин, суспільної думки, стилю в моді і т. д.)

Поняття «тренд (тенденція)» розмите, адже тенденції визначають по-різному. Можна вивчати поведінку споживачів, проводити опитування, радитися з експертами, аналізувати дані. Або робити це все разом. Потужною методологією визначення тенденцій ділиться консалтингове агентство WSGN.

Трендвотчер – спеціаліст, який спостерігає за розвитком тенденцій. Він здійснює моніторинг інформаційного простору, збирає та аналізує дані. Ще є трендхантер — спеціаліст, який визначає тенденції, які от-от зароджуються в суспільстві. Є трендспоттери – ті, хто прогнозує, що буде в тренді. Також є трендсеттери, які запускають тенденції на ринок, наприклад, створюють моду на товари або бренди.

Трендвотчінг – спостереження за тенденціями. Це одна з навичок, затребуваних у майбутньому. Тенденції (тренди) – джерело натхнення та нових ідей. Досліджувати тенденції – пізнавально. Орієнтуватися в тенденціях – йти в ногу з часом.

Види тенденцій:

  • за проявом: стрімко зростаючі, поступово зростаючі, хвилеподібні, спадаючі;
  • за масштабом: мікротенденції, макротенденції, мегатенденції.

Мегатенденції – це великі, глобальні тенденції, які впливають на усіх споживачів продуктів та послуг. Вони мають довгостроковий характер, охоплюють різні галузі та регіони.

Нижче – переліки мегатенденцій від 3 дослідницьких організацій у 2021 році. Пояснення українською мовою та додаткові переліки шукайте за посиланням

Приклади компаній-трендвотчерів

Переглядаю профілі компаній, які займаються трендвотчінгом. На ринку є великі гравці, яким вдалося розбудувати навколо ідеї пошуку тенденцій великі спільноти. Монетизація діяльності з трендвотчінгу може відбуватися за рахунок консультацій для бізнесу (напр., як перетворити тенденції на можливості), платних аналітичних продуктів, онлайн-курсів (напр., Академія трендвотчінгу), тематичних подій (напр., Фестивалі майбутнього), продажу книжок, тощо. Знаходила продукт – карту «Світ тенденцій», на якій відзначили 17 мегатрендів та 109 макротрендів.

Аби краще ознайомитися з трендвотчінгом на практиці, пропоную завітати на сайти:

TrendWatching.com – на сайті безкоштовно публікуються огляди та дослідження з трендвотчінгу. Вчать як перетворювати тенденції на можливості.

TrendHunter.com – на сайті люди з усього світу шукають інновації на різні теми та пишуть про них в публікаціях. Так, формується база тенденцій.

TheTrendSpotter.net – на сайті можна знайти топ-переліки тенденцій у різних сферах.

TrendOne.com – конслатингове агентство зі стратегічних інновацій. Аналітика тенденцій – один з напрямів роботи.

WGSN – консалтингове агентство, яке аналізує тенденції серед споживачів.

Незважаючи на те, що є трендвотчінг-гіганти, які інформують про сотні тенденцій, є маленькі ініціативи з трендвотчінгу. Наприклад, нещодавно я знайшла фудтек лабораторію, яка виявила 5 фудтек тенденцій у 2021 році. Або є Кембриджський словник, куди пропонують додати нові слова, а нові слова мають відношення до трендів. Також можете переглянути 50+ публікацій про тенденції-2022, що дозволить побачити, наскільки великим є коло трендвотчерів. Нещодавно я створила Instagram-сторінку про тенденції у сфері сталого розвитку, буду рада, якщо завітаєте.

Де навчитися трендвотчінгу?

Є різні навчальні можливості, аби вдосконалити навички трендвотчінгу. В Амстердамі, в Університеті прикладних наук, є міжнародна програма “Глобальний трендвотчінг”. Ознайомитися зі структурою програми можна за посиланням. Для вивчення теорії студентам рекомендують книгу дослідниці Ельз Драгт ‘How to research trends’.

Короткий безоплатний курс з аналітики тенденцій можна знайти на платформі Treendly. Курс – це три продуктивних майстер-класи від Майка Рубіні, ІТ-спеціаліста, засновника сервісу з пошуку нових тенденцій.

Три 20-хвилинні уроки з аналітики тенденцій також надає Google, аби навчити людей користуватися сервісом Google Trends. Є також відповідна сторінка з інструкціями від Google.

Ще є Академія трендвотчінгу Trend Watching Academy, яка пропонує платний онлайн-курс “Purpose Driven Innovation”.

Трендвотчінг-спільноти

Знайшла дві міжнародні трендвотчінг-спільноти. Наприклад, можна долучитися до спільноти 850+ трендвотчерів Tw:in. Дослідники комунікують в Slack та діляться знахідками, роблять внесок у розвиток трендвотчінгу та допомагають компанії Trendwatching у пошуку інновацій.

На сайті-мільйоннику TrendHunter.com можна стати автором та розповісти про інновацію. Так, у Вас буде своє трендвотчінг-портфоліо. На сайті представлені більше 500 тис. кейсів з різних країн світу: інноваційні продукти, послуги і т.д. Деякі кейси виходять в топ-10-20, цитуються зарубіжними ЗМІ. Поки що мало інформації про українські інновації, тому було б класно про них розказати! Аби це зробити – можна подати тренд “Submit a Trend” за посиланням. Публікації зазвичай розглядають 2 дні.

Онлайн-сервіси для трендвотчерів

Є ряд онлайн-сервісів, які дозволяють спостерігати за трендами. Розкажу про них:

Google Trends (https://trends.google.com/) – аналітика пошукових запитів у пошуковій системі Google.

Treendly (https://treendly.com/trends) – дозволяє побачити тренди в обраних країнах на основі даних Google Trends, у платному плані доступне прогнозування трендів (бета-версія).

Exploding Topics (https://explodingtopics.com/) – перелік світових трендів за різними категоріями у різних часових періодах на основі даних Google Trends.

Glimpse (https://www.meetglimpse.com/#top) – база трендів на основі даних з Google Trends, соціальних мереж та електронних торгових майданчиків. У безкоштовному плані доступні щотижневий дайджест трендів та 2 тренди разом з аналітикою.

Muck Rack (https://muckrack.com/trends/) – тренди на основі даних з онлайн-медіа. Сервіс вираховує кількість згадок того чи іншого терміну в авторських публікаціях.

У статті “Сервіси-помічники для вивчення тенденцій” розглянула корисні можливості зазначених трендвотчінг-сервісів.

Корисні посилання

Дослідники тенденцій
https://info.trendwatching.com
https://www.trendhunter.com/
https://www.thetrendspotter.net/
https://www.trendone.com/
https://www.wgsn.com/
https://www.instagram.com/hugatrend/
https://www.instagram.com/theforwardclub/
https://www.instagram.com/trendnomad/
https://www.instagram.com/styjn.87/
https://www.instagram.com/trendradarpl/
https://www.instagram.com/gematrends/



ІТ-тенденції
https://producthunt-trending.js.org/
https://www.launchingnext.com/
https://app.airport.community/

Неологізми у словниках
https://dictionaryblog.cambridge.org/
https://blog.collinsdictionary.com/
https://public.oed.com/
http://www.unwords.com/


Популярне в соцмережах
https://top-hashtags.com/
https://getdaytrends.com/
https://bigbangram.com/
https://displaypurposes.com/
https://keywordtool.io/

Тенденції 2022
https://2030talks.blog/

Напишіть відгук

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s