Трендвотчінг як корисна та сучасна навичка

Відкрила для себе цікавий напрям – трендвотчінг. Вважаю, що це сучасно та корисно!

Тренд-вотчер (від англ. trend – тенденція, напрям та watcher – спостерігач) – спеціаліст, який відстежує появу нових тенденцій серед споживачів, аналізує їх та прогнозує потреби у найближчому майбутньому. Тренд-вотчер здійснює моніторинг інформаційного простору та збирає дані. Необхідну інформацію тренд-вотчер отримує з публічних заходів, зустрічей, виступів, виставок, розмов з експертами, соціологічних опитувань, мережі Інтернет, ЗМІ.

Ще є трендхантер — спеціаліст, який “полює за тенденціями”, визначає нові тренди, що зароджуються в суспільстві. Трендхантінг розглядається як один з інструментів трендвотчінгу. А також є трендсеттер — лідер думок, який створює моду для заохочення споживання товарів та певних брендів. Це часто стосується одягу, гаджетів, способу життя тощо.

Переглядаю профілі компаній, які займаються трендвотчінгом. На ринку є великі гравці, яким вдалося розбудувати навколо ідеї пошуку тенденцій потужні спільноти. Залучені трендвотчери (більшість – на волонтерських засадах) шукають інновації, пишуть короткі статті-огляди та беруть участь в обговоренні тенденцій. Монетизація діяльності з тредвотчінгу може відбуватися за рахунок консультацій для бізнесу (напр., як перетворити тенденції на можливості), платних аналітичних продуктів, онлайн-курсів (напр., Академія трендвотчінгу), тематичних подій (напр., Фестивалі майбутнього), продажу книжок, тощо. Знаходила продукт – карту «Світ тенденцій», на якій відзначили 17 мегатрендів та 109 макротрендів.

Аби краще ознайомитися з напрямом, пропоную завітати на сайти:
TrendWatching.com – на сайті безкоштовно публікуються огляди та дослідження з трендвотчінгу.
TrendHunter.com – на сайті люди з усього світу шукають тенденції на різні теми та пишуть про них в публікаціях.
TheTrendSpotter.net – на сайті можна знайти топ-переліки тенденцій у різних сферах.
TrendOne.com – сайт консалтингового агентства, яке має ряд продуктів для аналітики тенденцій.

Незважаючи на те, що є трендвотчінг-гіганти, які інформують про сотні тенденцій, мені подобається відкривати маленькі ініціативи з трендвотчінгу. Наприклад, нещодавно я знайшла фудтек лабораторію, яка виявила 5 фудтек тенденцій у 2021 році. Або є Кембриджський словник, куди пропонують додати нові слова, а нові слова мають відношення до трендів.

Поняття «тренд (тенденція)» розмите. Аналіз поточних інновацій або тренд-сигналів у різних сферах дозволяє відшукати в них схожі характеристики, які потім описують одним, влучним словосполученням. Це й буде назвою тенденції. Однак, варто лише переглянути результати пошуку за запитом «новий тренд», як можна побачити, що слово «тренд» інколи вживають без належної аргументації. Важливими є мегатренди. Мегатренди — це зміни, які впливають на усіх споживачів продуктів та послуг. Вони мають довгостроковий характер, охоплюють різні галузі та регіони. У публікації “Які мегатренди формують сьогодення?” я розглянула шість переліків мегатрендів. В кожної дослідницької організації свій підхід до визначення мегатрендів. Так, можна визначити 5 мегатрендів, а можна й 18. Можна переглядати мегатренди раз на 3 роки, а можна – раз на 10 років.

Є різні навчальні можливості, аби вдосконалити навички трендвотчінгу. В Амстердамі, в Університеті прикладних наук, є міжнародна програма “Глобальний трендвотчінг”. Ознайомитися зі структурою програми можна за посиланням. Для вивчення теорії студентам рекомендують книгу дослідниці Ельз Драгт ‘How to research trends’.

Також є Trend Watching Academy, яка пропонує онлайн-курс “Purpose Driven Innovation”. Курс допомагає розширити уявлення про тенденції. Основна ідея курсу – аналітика тенденцій може бути інструментом, що допоможе прийти до інновації задля досягнення цілі (суспільного блага). Мені сподобався модуль «Scan»: як “сканувати” інновації та виявляти тенденції. Для практики створила Instagram-сторінку про тенденції у сфері сталого розвитку (welcome).

Короткий безкоштовний курс з аналітики тенденцій можна знайти на платформі Treendly. Курс – це три продуктивних майстер-класи від засновника сервісу пошуку нових тенденцій.

На платформі TrendHunter.com можна стати автором та розповісти про інновацію. Тут представлені більше 500 тис. кейсів з різних країн світу: інноваційні продукти, послуги, концепти і т.д. Деякі кейси виходять в топ-10-20, цитуються зарубіжними ЗМІ. Поки що мало інформації про українські інновації, тому було б класно про них розказати! Аби це зробити – можна подати тренд “Submit a Trend” за посиланням. Публікації розглядають 2 дні. Якщо будуть запитання, напишіть мені, допоможу з оформленням.

Якщо знаєте корисні ресурси з трендвотчінгу, напишіть, будь ласка, в коментарях.

Напишіть відгук

Заповніть поля нижче або авторизуйтесь клікнувши по іконці

Лого WordPress.com

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис WordPress.com. Log Out /  Змінити )

Google photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Google. Log Out /  Змінити )

Twitter picture

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Twitter. Log Out /  Змінити )

Facebook photo

Ви коментуєте, використовуючи свій обліковий запис Facebook. Log Out /  Змінити )

З’єднання з %s