Сервіси-помічники для вивчення тенденцій

У статті про навички трендвотчінгу я розповідала про різні онлайн-сервіси для вивчення тенденцій. Такі інструменти стануть в пригоді не тільки маркетологам або дослідникам. Їх можна використовувати в повсякденному житті. Давайте розглянемо основні можливості різних трендвотчінг-сервісів.

Модно чи ні?

Вчора я шукала пуховик-ковдру. І раптом стало цікаво, чи в тренді пуховики-ковдри зараз? Йду за підказкою в Google Trends. Обираю період 5 років, країна – Україна. Отже, Google Trends показує, що пік популярності таких пуховиків був у 2018 році. Потім можна побачити – щороку популярність пуховиків-ковдр зменшується. Також на графіку добре видно сезонність – взимку пуховики шукають частіше, ніж влітку (ну, логічно).

Актуально чи ні?

Ще є один цікавий сервіс Muck Rack (https://muckrack.com/trends/), який дозволяє подивитися, наскільки та чи інша тема нова та популярна серед авторів топових онлайн-медіа. Сервіс надає дані з грудня 2020 року до теперішнього часу. Візьмемо, наприклад, тему «скінімалізм» – відмова від процедур з догляду за шкірою та макіяжу на користь мінімалістичного підходу. Найбільше ця тема висвітлювалася в зарубіжних медіа у квітні 2021 року. І бачимо – поки що на цю тему менше пишуть.

Що в тренді?

Поверенемося до теми пуховиків. Якщо пуховики-ковдри вже не такі популярні, як раніше, то які пуховики в тренді? Можна проаналізувати пошуковий запит “Пуховик”, обравши період 90 днів, і знизу, у розділі “В тренді”, можна побачити, які пуховики зараз найбільше шукають в Google українці. У цьому розділі можна знайти підказки щодо фасону та брендів.

Що краще?

Який пуховик краще? Пуховик Nike чи пуховик Zara? Можна зробити порівняння у Google Trends. Популярність майже однакова (див. графік).

Що в тренді за кордоном?

Є сервіси, які аналізують дані Google Trends та на основі цього надають інформацію про тенденції, які розвиваються протягом місяця, одного року, 5 або 10 років. Для зручності тенденції класифікують на швидко зростаючі, стабільні, спадаючі.

Для огляду тенденцій у всьому світі можна завітати на сайт Exploding Topics (https://explodingtopics.com/), у різних країнах світу (а саме – США, Австралія, Бразилія, Канада, Франція, Німеччина, Італія, Японія, Іспанія, Великобританія) – на сайт Treendly (https://treendly.com/trends).

Подивимося, наприклад, які тенденції у 2021 році були у сфері освіти? Згідно з даними Exploding Topics, можна побачити, що зростає популярність онлайн-платформ для освіти. На 80% зросла популярність Quizizz – освітньої платформи США (https://quizizz.com/), на 1280% – освітньої платформи GoStudent у Великобританії (https://www.gostudent.org/), на 3000% – платформи онлайн-курсів Prendea в Іспанії (https://prendea.com/). Також цікаво визначати сезонні тенденції.

Звісно, спиратися виключно на дані таких сервісів неправильно. У Google говорять: “Розглядайте дані Google Трендів лише як одне з джерел, перш ніж робити висновки”. Тим не менш, такі сервіси дозволяють отримати пізнавальну інформацію та допомогти у виборі різних товарів або послуг.